2014/07/31

Tokyo 2014 part. 2 - Meeting Emma & Wao - 7 Day Bargaing - Meiji Shrine - Day 8 - Mt. Fuji

Tässä on tämän kesän Japanin reissun toinen osa.

Meeting Emma & Wao

Viimeksi olimme Emman kanssa samaan aikaan Tokiossa vuonna 2012. Silloin käytiin mm. Lockup-nimisessä ravintolassa ja meillä oli niin hauskaa ja saatiin hyviä muistoja paljon. Joten oli pakko suunnata taas pitkästä aikaa kyseiseen paikkaan. Tällä kertaa meidän mukaan lähti myö Wao, joka oli Suomessa vaihdossa 2011!

Juotiin ja syötiin hyvää ruokaa! Esimerkiksi noita mustia kökköjä, jotka oli kanaa. Ja niin hyvää vaikka ulkonäkö ehkä ei oo se mikä johti meidät valitsemaan tämän annoksen. Haha!

Syötyämme ja laskun maksettuamme suunnatiin purikuraan!

7 Days Bargaing

Lauantaina vuorossa Shibuya, koska 7 days bargain! Ekana päivänäkin oli jo monessa kaupassa -50% time sale pari kertaa päivässä! Pyörittii pari tuntia 109:ssa shoppaillen josta jatkettiin syömään. Voi taivas miten ikävä mulla on tätä paikkaa!

Oltiin puhuttu jo monta päivää että pitäis päästä syömään pannukakkuja. Ja shoppailtuamme tarpeeksemme (liikaa) mentiin 109:n lähellä sijaitsevaan pannukakku ravintolaan!

Meiji Shrine

Koska oltiin jo aikaisemmalla reissulla käyty Sesonji temppelillä, haluuttiin tällä reissulla käydä myös Meiji Shrine temppelillä, minne pääsee tosi helposti Harajukun asemalta.

Temppelille oli selkeät opasteet ja löydettiin sinne helposti!

Löydettiin tosi nopeesti temppelille, mutta kun lähdettiin sieltä takaisin, eksyttiin.Tai lähdettiin yksinkertaisesti väärään suuntaan! Mutta toisaalta jos ei oltais eksytty niin oltaisiin missattu noi kilpikonnat! Yllä hieno kuva taas siitä missä oltiin ja minne luulimme olevamme menossa! Haha! Aina käy näin aianakin kerran!

Löydettyämme takaisin kävimme vielä purikurassa. Meillä oli suuret suunnitelmat siitä miten käytäisiin joka päivä purikurassa mutta käytiinkin ottamassa vaan muutamat purikurat..

Mt. Fuji
(Kawaguchiko)

7.7 lähdettiin Fujille. Tää oli yksi niistä asioista joiden pelkäsin peruuntuvan! Ja niin meinasi käydäkkin, kun oltiin aamulla kaikki niin väsyneitä ja sää tiedotuskaan ei koviin hupaisaa säätä luvannut. Lähdettiin kuitenkin bussilla Kawaguchikon asemalle (matka kesti noin 1,5h) ja sieltä seuraavalla bussilla Fujin viidennelle asemalle joka on yleinen kiipeämisen aloitus paikka.

En muista tarkalleen kuinka kauan kiivettiin, mutta tuolla oli aika tiuhaan noita pysähdys paikkoja joissa sai istua ja käydä vessassa (joka maksoi 200 jeniä) ja ostaa pientä syötävää, jos oli siitä valmis reilusti ylihintaa maksamaan.
Kiipeäminen oli oikeastaa aika helppoa. Paisti ehkä niissä kohdissa joissa piti käyttää käsiä apuna. Jäin niissä kohdissa aina jälkeen koska jäin roikkumaan niihin kiviin kaikella voimalla mitä multa löytyy aina kun iski kamala työntävä tuulenpuuska, jonka pelkäsin vievän mut mukanaan jos päästän irti! Haha!

Alunperin suunnitelma oli kiivetä yöllä ja katsoa auringon nousua huipulta, mutta näin edeltävänä yönä kamalaa painajaista jossa mua pelotti hirveesti ja kaikki puut mitä siinä unessa kasvo siellä vuorella oli  samanlaisia kuin Lumikissa! ;__; Ajateltiin muutenkin että koska meillä kenelläkään ei ollut kokemusta vuorelle kiipeämisestä, voisi olla järkevämpää mennä päivällä ja katsoa auringon laskua. Ihan huipulle asti emme päässeet sillä tuuli oli niin voimakas ja kiipeäminen sujui siksi kovin hitaasti ja halusimme takaisin 5. pysäkille ennen pimeää. Mutta voi luoja kun toi teki taivaasta kauniin!!

Kun viimein päästiin takaisin viidennelle asemalle oli jo ihan pimeää ja kuvien ottamisesta ei tullut mtn. Käytiin lahjapuodissa ostamassa matkamuistot. Ostettiin kaikki tollasen kissa fuji- kännykkäkorut/avaimenperät!!